مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای یونان از افغانستان

اخذ ویزای یونان از افغانستان یکی از دغدغه های افرادی است که قصد ترک افغانستان را دارند. در سال های اخیر به دلیل مشکلات متعدد در افغانستان بسیاری از افغان ها قصد مهاجرت از کشور خود را داشته اند. یکی از مقاصدی که مهاجران همواره به آن توجه نشان می دهند، کشور یونان می باشد. در اینجا قصد داریم با شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان و اخذ ویزای یونان از افغانستان آشنا شویم. با ما همراه باشید.

ویزای شینگن برای افغانستانی های مقیم ایران

افغانستانی های مقیم ایران نیز همانند سایر افراد می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند. برای دریافت ویزای شینگن افغانستانی های مقیم ایران باید مدارک و شرایط زیر فراهم نمایند:

  • فرم درخواست ویزا: این فرم باید در سایت سفارت یونان تکمیل شود. کلیه اطلاعاتی که در فرم درج می شود باید دقیق و درست باشد. 
  • پاسپورت دارای اعتبار: پاسپورتی که بر روی آن اقدام می شود باید خداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. علاوه بر این دو صفحه خالی در آن باشد تا ویزا و احراز هویت ضمیمه آن شود. در صورتی که فرد متقاضی پاسپورت قدیمی نیز داشته باشد باید آن را به سفارت تحویل دهد. 
  • دو قطعه عکس: عکس هایی که برای درخواست ویزای یونان ارائه می شوند باید جدید باشند و در ابعاد 4*6 چاپ شده باشند. 
  • مدارک هویتی: مدارک هویتی به صورت ترجمه شده همراه با کپی از آن ها باید ارائه شود.

ویزای شینگن برای افغانستانی های مقیم ایران

  • بیمه مسافرتی: برای صدور ویزای شینگن برای افغانستانی های مقیم ایران و کلیه افراد باید بیمه مسافرتی با حداقل پوشش 30 هزار یورو در نظر گرفته شود. با استفاده از این بیمه، هزینه خدمات پزشکی در یونان تامین می شود.
  • برگه رزرو هتل: برای اخذ ویزای شینگن باید محل اقامت فرد متقاضی مشخص باشد. برگه رزرو هتل جزء مدارکی است که محل اقامت فرد را اثبات می کند. در صورتی دعوتنامه ای از سوی دوستان یا آشنایان فرد متقاضی نیز وجود داشته باشد می تواند کمک کننده باشد.  
  • رزرو پرواز رفت و برگشت: تاریخ ورود و خروج از یونان باید از قبل مشحص باشد. رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت روشی است که با استفاده از آن می توان تاریخ رفت و برگشت را برای سفارت، قطعی کرد.
  • گواهی تمکن مالی: تمکن مالی یکی از فاکتورهای مهم برای اخذ ویزای شینگن برای افغانستانی های مقیم ایران می باشد. به این منظور باید گردش حساب سه ماهه آخر بالا باشد تا شانس پذیرش فرد افزایش پیدا کند. اقامت تمکن مالی یونان یکی از محبوب ترین روش های اخذ اقامت یونان است. 

با ایجاد شرایط فوق می توان احتمال اخذ ویزای شینگن را افزایش داد. در صورتی که ویزای شینگن یونان اخذ شود شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان هموارتر می شود.

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان

با توجه به تعداد زیاد مهاجران به یونان، دولت یونان شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان را سخت گیرانه تر از قبل در نظر گرفته است. به طوری که تعداد ویزای یونان به اتباغ افغانستانی به کمترین میزان ممکن رسیده است. با این حال شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان در جند روش مختلف در نظر گرفته شده است:

1- مهاجرت اتباع افغانستان به یونان از طریق تحصیل

یکی از روش هایی که اتباع افغانستان با استفاده از آن می توانند وارد یونان شوند، مهاجرت تحصیلی می باشد. یونان با برخورداری از دانشگاه های مختلف می تواند برای تحصیل کردن گزینه بسیار مناسبی باشد. علاوه بر این در حال حاضر بهترین و آسان ترین راه برای مهاجرت به یونان، مهاجرت تحصیلی می باشد. تحصیل در دانشگاه های این کشور منوط به پرداخت شهریه می باشد. شهریه که دانشجویان بین المللی اعم از افغان ها باید به طور سالانه پرداخت کنند چیزی در حدود 3000 تا 15000 یورو می باشد.

2- مهاجرت افغان ها به یونان از طریق کار

اغلب افراد تمایل دارند برای مهاجرت به یونان از طریق کاری اقدام کنند. به دست آوردن یک شغل و منبع درآمد در یک کشور دیگر می تواند زندگی بهتری را برای افراد به همراه بیاورد. افراد برای کار در یونان باید از یک کارفرمای یونانی پیشنهاد شغلی دریافت کنند. در صورتی که پیشنهاد شغلی برای افراد مهیا شود باید مدارکی را برای ویزای خود ارائه دهند.

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان

برای مهاجرت به یونان از طریق کار باید ویزای نوع D تکمیل شود. علاوه بر این پاسپورت معتبر، ارائه قرارداد کاری که بین اتباغ افغانستان و کارفرمای یونانی امضا شده است و مدارکی هویتی جزء مدارکی هستند که باید ارائه شود. نکته ای که در این روش وجود دارد این است که به دلیل افزایش نرخ بیکاری در یونان، امکان دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای یونانی کار چندان ساده ای نیست. دریافت پیشنهاد شغلی مشروط به این خواهد بود که کارفرمای یونانی اثبات کند برای شغل مورد نظر نتواسته است نیروی کار خود را از یونان پیدا کند. به همین خاطر از افراد دیگر و نیروی خارجی برای این شغل استفاده کرده است. 

3- مهاجرت اتباع افغانستان به یونان از طریق خرید ملک

اتباع افغانستان می توانند از طریق خرید ملک در یونان اقامت این کشور را به دست بیاورند. ملکی که خریداری می شود باید حداقل 250 هزار یورو قیمت داشته باشد. در این روش مهاجران می توانند وارد خاک یونان شوند و تمکن مالی خوبی داشته باشند تا بتوانند ملک مناسبی را خریداری نمایند. 

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان

با سه روش فوق اتباع افغانستانی همانند سایر افراد در سراسر دنیا می توانند به صورت قانونی وارد یونان شوند و از مزایای اقامت در این کشور بهره مند شوند. نکته ای که باید حتما به آن توجه شود این است که مهاجرت از طریق پناهندگی به یونان، به هیح وجه توصیه نمی شود. خطرات جانی مهاجرت غیر قانونی و پناهندگی به یونان بسیار زیاد است. علاوه بر این با توجه مشکلات اقتصادی یونان امکان ورود به خاک یونان از این طریق فراهم نیست. بنابراین برای ورود به این کشور تنها باید از طریق روش های قانونی اقدام شود. 

در پایان باید گفت با استفاده از روش های قانونی می توان با آرامش خاطر و امنیت بیشتری به یونان مهاجرت کرد. بنابراین اگر به دنبال ویزای یونان از افغانستان هستید، اول از هرچیز با مشاوران و وکلای ویزا پلاس مشورت کرده پس از آن اقدامات لازم را انجام دهید. 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت