مشاوره رایگان: 02122110460
انواع شرکت در آلمان

یکی از کشورهایی که از تاسیس شرکت توسط مهاجرین و افراد مقیم در کشور خود استقبال می‌ کند، کشور آلمان است. اگر شما به عنوان یک شخص مهاجر قصد تاسیس یک شرکت را در کشور آلمان داشته باشید، قطعا دولت آلمان از شما حمایت خواهد کرد و در کوتاه ‌ترین زمان ممکن مجوز تاسیس شرکت را به شما خواهد داد. اما بهتر است بدانید که این شرکت می بایست از قوانین و قواعد خاصی پیروی کند. در صورتی که قصد فعالیت در یک شرکت آلمانی را داشته باشید، در درجه اول باید بدانید که این شرکت در چه ژانری در حال فعالیت است. در ادامه ما در مورد انواع شرکت در آلمان بیشتر صحبت خواهیم کرد. بدون شک ساده ترین راه برای ثبت شرکت کمک گرفتن از وکیل ثبت شرکت در آلمان است برای این منظور با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را درباره ثبت شرکت در آلمان کسب نمایید.

شرکت های سهامی در آلمان

شرکت های سهامی در کشور آلمان شرکت هایی هستند که خود شخص تاسیس کننده به عنوان یک شخص حقوقی دارای دارایی بوده و می بایست مالیات به دولت پرداخت کند. شرکت های سهامی در آلمان با تعداد نامحدودی سهامدار قابل تاسیس هستند. سرمایه شرکت های سهام می تواند به صورت نقدی و یا به صورت غیر نقدی به منظور تاسیس شرکت پرداخت شود. البته بهتر است بدانید که نحوه ارائه این سهام و همچنین تعداد کسانی که سهامدار شرکت هستند، در یک دفتر رسمی در شهر مربوطه در کشور آلمان ثبت خواهد شد. شرکت ‌ها با مسئولیت محدود اقدام به فعالیت می ‌کنند و حدود نیمی از سرمایه اصلی از متقاضی ثبت شرکت، اخذ می شود. پس از ثبت شرکت می بایست تمامی سرمایه مورد نیاز به منظور فعالیت شرکت به میان گذاشته شود. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط ثبت شرکت در هامبورگ و سایر شهرهای آلمان با مشاورین ویزاپلاس تماس بگیرید.

شرکت های سهامی در آلمان

شرکت های تضامنی و مشارکتی در آلمان

در شرکت های سهامی یک شخص واحد، وظیفه پرداخت مالیات بدهی ها و حقوق کارکنان و کارمندان را دارد. این در صورتی است که در شرکت های تضامنی و مشارکتی، تمامی شرکت ها می بایست در این زمینه متعهد باشند و هر کدام از این شرکت ها مسئول بدهی ها و یا مسئول دارایی های شخصی خود در این شرکت هستند. مشارکت در تاسیس شرکت های تضامنی و مشارکتی باید بین حداقل دو نفر انجام پذیرد. برای تاسیس این شرکت همانطور که گفتیم دو نفر می بایست در تاسیس شرکت مشارکت نمایند. پس از تاسیس شرکت اگر شرکای جدید به مجموعه اضافه شوند، دیگر سرمایه اولیه افزوده نمی شود و مدیریت شرکت فقط مختص به شرکای اولیه در این شرکت ها هستند.
برای این که این شرکت‌ ها به ثبت تجاری برسند، می بایست درخواست ثبت آن توسط تمام موسسات و یا به عبارتی توسط تمام شرکت ‌ها به امضای معتبر برسد و پس از آن در دفتر رسمی آلمان ثبت شود. شرکت های مشارکتی می توانند شامل سه دسته شوند که از جمله آن ها باید به شرکت های مشارکت قانون مدنی، مشارکت تجاری عمومی و مشارکت محدود اشاره کرد. البته یک دسته دیگر نیز در این مجموعه قرار دارند که با نام شرکت با مسئولیت و مشارکت محدود نامیده می شود. شرکت های ذکر شده در تعداد شرکا و همچنین در میزان تعهدات با یکدیگر متفاوت هستند و به منظور انجام انواع مختلف مشاغل دو یا چند جانبه برای فعالیت های آزاد حرفه ای تاسیس می‌ شوند. در صورتی که مشتاق به کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت gmbh در آلمان به عنوان یکی از راه های کسب اقامت این کشور هستید می توانید با کارشناسان ویزاپلاس در ارتباط باشید.

شرکت های تضامنی و مشارکتی در آلمان

شرکت های شعبه و نمایندگی در آلمان

شرکت های شعبه و نمایندگی به شرکت‌ هایی گفته می‌ شود که در خارج از کشور آلمان مشغول به فعالیت باشند. این شرکت ها در خارج از آلمان به صورت ثبت شده مشغول به فعالیت هستند و در داخل آلمان نیز یک شعبه دارند. شرکت های شعبه و نمایندگی در دو مدل می ‌توانند در کشور آلمان فعالیت کنند که تفاوت این دو نوع، بر اساس میزان استقلال آن ها نسبت به شرکت خارجی که در خارج از آلمان است سنجیده می شود.
تعهدات و بدهی‌ های مختص این شرکت بر عهده دفتر مرکزی است. دفتر مرکزی نیز در خارج از آلمان است و مسئول تمامی تعهدات است. مالیات این شرکت ‌ها نیز بر عهده هر دو شعبه است. بدین صورت که هم شعبه مستقر در آلمان و هم شعبه مرکزی که در خارج از آلمان مشغول به فعالیت هستند، ملزم به پرداخت مالیات هستند. شعبه مرکزی به عنوان یک شرکت دائمی ثبت و شناخته می شود. این در صورتی است که شعبه وابسته که در کشور آلمان مستقر است، به صورت موقت است و فقط بر اساس برخی شرایط خاص که در اساسنامه ذکر می ‌شوند، به عنوان شرکت دائمی مطرح می شود.
اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید و فرد مطمئنی را نمی شناسید که بتوانید از او بپرسید؛ می توانید به راحتی با مشاوران حرفه ای ما در ویزاپلاس در ارتباط باشید. ویزا پلاس شما را به مسیر درست تر هدایت می کند و در این مسیر همراه شما است.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت

سوالات متداول انواع شرکت در آلمان

انواع شرکت در آلمان کدامند؟

سه دسته ی کلی شرکت های موجود در کشور آلمان، شرکت های سهامی، شرکت های تضامنی و مشارکت و شعبه یا نمایندگی است.

آیا می توان از طریق ثبت یکی از انواع شرکت در آلمان اقامت گرفت؟

بله، از طریق هر کدام از انواع شرکت در آلمان می توانید اقامت آلمان و در نتیجه تابعیت آلمان را کسب کنید.