مشاوره رایگان: 02122110460

 فکر مهاجرت در سر دارید؟ دوست دارید به یونان مهاجرت کنید اما شرایط زندگی در آن را نمی دانید؟ موسسه مهاجرتی ویزا پلاس به سوالات شما پاسخ داده است. در این مقاله به نکات زیادی چون هزینه تحصیل، مسکن، خدمات درمانی و ... در یونان پرداخته ایم. با بررسی این نکات انتخاب دقیقی خواهید داشت. این موسسه همچنین در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت کاری و تحصیلی در کنار شما خواهد بود.

شرایط زندگی در یونان

کشور یونان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید. این کشور در سال ۱۹۸۱ به اتحادیه اروپا پیوست. اگر به فکر مهاجرت هستید، یونان کشوری مناسب برای شما خواهد بود. بدون شک در هر کشوری سختی هایی وجود دارد. هر کشوری از آمریکا گرفته تا یونان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند اما نکته اصلی مقایسه مزایای زندگی در یک کشور با مشکلات آن است. کشور یونان کشوری بسیار خوش آب و هوا به حساب می آید. طبیعت این کشور زبانزد همگان است. سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند.

قدمت تاریخی، آب و هوای شگفت انگیز و طبیعت زیبا از شگفتی های این کشور به حساب می آیند. کشور یونان مردمی مهربان و مهمان نواز دارد. بیش تر مردم یونان قادر هستند به زبان انگلیسی صحبت کنند. یونان امنیت بالایی دارد. یعنی جرم و جنایت زیادی در آن اتفاق نمی افتد. امنیت بالا و کمبود جرم شرایط زندگی در یونان را آسان کرده است.

شرایط زندگی در یونان

کشور یونان خدمات درمانی فوق العاده ای دارد. بیش تر مردم دارای بیمه تامین اجتماعی هستند. جالب است بدانید که مراکز درمانی این کشور در موقعیت های اورژانسی هیچ هزینه ای از بیمار دریافت نمی کنند. نه تنها از افراد مقیم بلکه از مهاجران نیز در این شرایط هزینه ای دریافت نمی شود. در بخش های زیر مسائل مهم مربوط به زندگی در کشور یونان مورد بررسی قرار می گیرد. خواندن این نکات کمک شایانی به تصمیم گیری شما خواهد کرد.

هزینه های زندگی در یونان

هزینه های زندگی در یک کشور مبحثی بسیار گسترده و در عین حال مهم است. وقتی از مهاجرت صحبت می شود یکی از ابتدایی ترین نکاتی که باید در نظر گرفت هزینه های کشور مقصد است. در این صفحه به بررسی هزینه های مسکن، خورد و خوراک و کرایه ماشین در کشور یونان می پردازیم. این هزینه ها می تواند شرایط زندگی در یونان را سخت یا آسان کند.

  • هزینه مسکن

هزینه ای که باید برای اجاره یا خرید ملک در یونان پرداخت شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر پایتخت را برای زندگی انتخاب کرده اید، بدون شک هزینه بیش تری باید پرداخت کنید. زندگی در شهرهای مجاور پایتخت هزینه بیش تری نسبت به شهرهای دیگر دارد.

منطقه و محله زندگی نیز در مقدار پول اجاره بها تاثیر زیادی می گذارد. اجاره خانه در بالای شهر بسیار بیش تر از خانه ای در پایین شهر است. به همین صورت نیز برای اجاره خانه در مرکز شهر هزینه بیش تر نسبت به اجاره خانه در حومه شهر پرداخت می شود.

 عوامل دیگر موثر در هزینه مسکن نوع خانه است. شاید به دنبال خانه آپارتمانی هستید یا شاید خانه ویلایی را ترجیح می دهید. وسعت و متراژ خانه، امکانات خانه و عوامل زیاد دیگری در قیمت موثر هستند. به طور کلی برای پرداخت هزینه مسکن مبلغی بالغ بر ماهانه ۶۶۰ تا ۱۲۰۰ یورو لازم است. بنا بر خانه انتخابی شما و موقعیت مکانی آن هزینه دقیق مسکن تعیین می شود. با مشاوران ویزا پلاس در ارتباط باشید و درباره هزینه اقامت و زندگی در یونان، هزینه تمکن مالی یونان و... اطلاعات کسب کنید.

هزینه های زندگی در یونان

  • سایر هزینه ها

سایز هزینه های زندگی در یونان به صورت ماهانه به شرح زیر هستند:

  • خوراک: 65 یورو
  • حمل و نقل: 30 یورو
  • هزینه شارژ: 140 یورو

سطح رفاه برای مهاجران در یونان

سطح رفاه زندگی یکی از نکاتی است که در خصوص شرایط زندگی در یونان باید بررسی شود. نکات مختلفی سطح رفاه را تعیین می کنند. آب و هوای این کشور خوب و مناسب است. با این حال آلودگی هوا از مشکلات یونان محسوب می شود. این آلودگی بیش تر شهر آتن را درگیر کرده است.

یونانی ها مردمی خونگرم و صمیمی هستند، بنابراین ممکن است دست و پنجه نرم کردن با احساسات ناخوشایند در روزهای اول مهاجرت را برایتان آسان کنند. اقتصاد این کشور در حال رشد است اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رشد کمتری دارد. این کشور نرخ بیکاری بیش تری در قیاس با کشورهای اروپایی دارد. نرخ بیکاری حدود ۱۴ درصد گزارش شده است.

سطح رفاه برای مهاجران در یونان

تحصیل در این کشور برای مقاطع ابتدایی و تا پایان ۱۵ سالگی رایگان است. کشور یونان خدمات درمانی مناسبی دارد. داشتن داروخانه های زیاد و در دسترس بودن داروهای مختلف شرایط زندگی در یونان را مناسب کرده است. کشور یونان بیمارستان های خوب و مجهز و پزشکانی متخصص نیز دارد.

بررسی تمام این نکات سطح رفاه زندگی در یونان را مشخص می کند. این کشور برای زندگی مناسب است. یونان به عنوان مقصد مهاجرت بسیاری از افراد انتخاب می شود. یونان فقط مقصد مهاجرتی ایرانیان نیست. مردمی از کشورهای روسیه و حتی ترکیه نیز به این کشور مهاجرت می کنند.

هزینه های مدرسه در یونان

شاید یکی از دلایل مهاجرت شما تحصیل فرزندانتان در کشوری توسعه یافته است. دانستن هزینه های مدرسه در یونان برای تحصیل فرزندانتان کاملا ضرورت دارد. تحصیل در مدارس دولتی یونان کاملا رایگان است.

یونان تحصیل را برای افراد پنج تا پانزده سال اجباری می داند. افراد در این سنین بدون پرداخت هیچ هزینه ای و کاملا رایگان در مدارس دولتی یونان مشغول به تحصیل هستند. مهاجران و حتی پناهندگان نیز از این قائده مستثنی نیستند.

با این حال اگر می خواهید فرزندتان در مدارس خصوصی یا شبانه روزی تحصیل کند باید مبلغ مشخصی را بپردازید. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی این کشور سالانه ۱۴۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو است. برای مدارس شبانه روزی هزینه ای بیش تر از این مقدار باید پرداخت شود.

هزینه های مدرسه در یونان

برای مهاجرت به کشور یونان باید تمام موارد را در نظر گرفت. علاوه بر موارد فوق باید شرایط مالی متقاضی و نحوه مهاجرت ایشان را نیز بررسی کرد. انجام این کار به تخصص نیاز دارد. اگر قصد مهاجرت به کشور یونان را دارید موسسه مهاجرتی ویزا پلاس در کنار شما خواهد بود. برای رزرو وقت مشاوره از طریق لینک موجود در صفحه اقدام کنید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر درباره شرایط زندگی در یونان با ما به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت