مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای توریستی یونان برای ایرانیان

یونان جزء کشورهایی است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و گردشگران زیادی از سراسر دنیا همه ساله برای دیدن جاذبه های آن به این کشور سفر می کنند. برای بازدید از این کشور زیبا نیاز به ویزای توریستی یونان می باشد. این ویزا جزء دسته ویزا نوع C بوده که به افراد اجازه اقامت 90 روزه در خاک یونان را می دهد. با اخذ این ویزا می توان به سایر کشورهای عضو شینگن نیز سفر کرد. اما اعتبار ویزای توریستی یونان تنها به مدت 180 روز می باشد. برای توریست هایی که قصد بازدید طولانی تری از یونان را دارند، ویزای مولتی پل نیز در نظر گرفته شده است. در ویزای مولتی پل، ویزای صادر شده بین 1 تا 3 سال اعتبار دارد. در اینجا قصد داریم با شرایط ویزای توریستی یونان و مدارک مورد نیاز برای این ویزا به طور کامل آشنا شویم. اگر قصد سفر به یونان را دارید، با ما همراه باشید.

شرایط ویزای توریستی یونان

سفر به یونان با اهداف گردشگری و توریستی وابسته به دریافت ویزای توریستی یونان می باشد. با توجه به این که یونان جزء کشورهای اروپایی عضو شینگن می باشد، افرادی که فصد سفر به این کشور را دارند باید برای ویزای شینگن یونان اقدام نمایند.

شرایط ویزای توریستی یونان

نکته ای که در خصوص اخذ ویزای توریستی یونان برای ایرانیان وجود دارد این است که در سال های اخیر این کشور، ویزای خود را با سخت گیری بیشتری ارائه می کند. با این حال رعایت برخی نکات می تواند در موفقیت افراد موثر باشد.
برای اخذ این ویزا، فرد متقاضی باید تمکن مالی خوبی داشته باشد و گردش حساب سه ماهه آخر آن، بالا باشد. هر چه میزان تمکن مالی فرد بیشتر باشد، نشان دهنده اعتبار بالاتر فرد ممتقاضی خواهد بود. بعلاوه بر این تاریخچه سفر وی نیز حائز اهمیت می باشد. اقامت از طریق تمکن مالی یونان یکی از بهترین روش های اخذ اقامت یونان است. هر چه مهر ورود و خروج فرد در پاسپورت بیشتر باشد، احتمال پذیرش او افزایش می یابد. به ویژه سفر فرد به سایر کشورهایی اروپایی و انگلیس می تواند در پذیرش ویزای یونان تاثیرگذار باشد. علاوه بر این رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و واچر هتل نیز می تواند تاثیرات مثبتی در روند کار داشته باشد و نشانی از بازگشت فرد متقاضی به کشور خود پس از پایان سفر باشد.
کلیه اقدامات سخت گیرانه فوق در پی پناهندگی مهاجران به یونان اتفاق افتاده است. به همین دلیل دولت یونان با در نظر گرفتن چنین شرایطی در صدد برآمده است تا از پناهنده شدن مهاجران و توریست های بین المللی به یونان تا جای ممکن جلوگیری کند.

مدارک ویزای توریستی یونان

مدارک ویزای توریستی یونان

به منظور اخذ ویزای توریستی یونان، باید مدارک مختلفی به سفارت یونان ارائه شود. کلیه مدارک درخواست شده باید با دقت بالا، جمع آوری شده و به سفارت داده شود. هرگونه نقص در مدارک می تواند موجب ریجکت شدن درخواست ویزا شود. مدارک ویزای توریستی یونان شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک هویتی همراه با ترجمه
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرو هتل
  • بیمه مسافرتی با پوشش 30 هزار یورو
  • اثبات تمکن مالی
  • گردش حساب سه ماهه آخر
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل

مراحل دریافت ویزای توریستی یونان

گردشگران و مسافران یونان برای دریافت ویزای توریستی یونان باید مراحلی را سپری کنند. کلیه این مراحل باید با دقت و صبوری گذرانده شود. در غیر اینصورت امکان موفقیت فرد در اخذ ویزا کاهش می یابد. مراحل دریافت ویزای توریستی یونان شامل موارد زیر می شود:

مراحل دریافت ویزای توریستی یونان
تکمیل فرم درخواست ویزا
اولین مرحله دریافت ویزای توریستی یونان، تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن می باشد. برای این کار باید به سایت سفارت یونان مراجعه کنید و فرم آن را به صورت آنلاین تکمیل کنید. هنگام تکمیل فرم، هدف از سفر و محرز شدن بازگشت فرد متقاضی به کشور خود، نقش مهمی در پذیرش درخواست ویزا ایفا می کند. در ایران شرکت VFSGlobal واقع در تهران، کارهای مربوط به ویزای یونان را انجام می دهد. این ویزا به مصاحبه نیاز ندارد و با تحویل مدارک در دفتر کارگزاری، روند کار شروع می شود. در نهایت پس از این که درخواست ویزا ارسال شود، حدود 2 هفته بعد نتیجه اعلام می شود.

پرداخت هزینه ویزا
به منظور رسیدگی به درخواست ویزا باید هزینه های آن پرداخت شود. هزینه ای که برای ویزا پرداخت می شود به سن فرد متقاضی، ملیت و مدت اقامت آن بستگی دارد. ویزای توریستی یونان برای افراد بین 6 تا 12 سال، 40 یورو می باشد. اما برای افراد بالای 12 سال، 85 یورو در نظر گرفته شده است. کودکانی که زیر 6 سال باشند نیز معاف از پرداخت این هزینه هستند. هزینه ای که در این خصوص پرداخت می شود به هیچ عنوان قابل برگشت نمی باشد. بنابراین حتی در صورتی که درخواست ویزا ریجکت شود، باز هم هزینه پرداخت شده، برگشت داده نمی شود.

مدارک ویزای توریستی یونان
تکمیل مدارک
مدارکی که قبلا به آن اشاره شد، جزء مدارک ضروری برای ویزای توریستی یونان می باشد. باید مدارک مورد نیاز به طور کامل جمع آوری شود و به سفارت تحویل داده شود. هر گونه نقص در مدارک می تواند منجر به ریجکت شدن ویزا شود. ارائه مدارکی که نشان دهد فرد متقاضی پس از سفر به کشور خود باز می گردد می تواند بسیار مفید باشد. مدارکی مانند قرارداد کارمندی که بین فرد متقاضی و کارفرمای وی وجود دارد می تواند نشان دهد که فرد پس از برگشت از سفر، باید به محل کار خود بازگردد و قصد ماندن و یا پناهندگی در یونان را ندارد.
شرکت در جلسه حضوری
طبق تاریخی که قبلا برای شما تعیین شده است باید به جلسه حضوری بروید. در این جلسه باید کلیه مدارک خود را به افسر سفارت تحویل دهید. لازم به ذکر است افرادی که در 5 سال اخیر، به کشورهای عضو شینگن وارد نشده باشند باید حتما احراز هویت شوند. فرایند احراز هویت با دریافت اثر انگشت و تصویر فرد متقاضی، تکمیل می شود. افرادی که در 5 سال گذشته به کشورهای عضو شینگن سفر کرده اند، مرحله احراز هویت را نخواهند داشت.

مدارک ویزای توریستی یونان

دریافت پاسخ درخواست ویزا

پس از گذراندن مراحل فوق، باید منتظر دریافت پاسخ باشید. ویزای درخواستی معمولا 21 روز بعد از حضور در سفارت مشخص می شود. فرد باید با کارت شناسایی و رسید درخواست ویزا به کارگزاری ویزای یونان مراجعه کند. در صورتی درخواست ویزا یونان ریجکت شود می توان با ارائه نامه اعتراض، دلایل خود را برای رد شدن ویزا مطرح کرد تا افسر مجددا به درخواست ویزا رسیدگی کند. برای رفع ریجکتی ویزای یونان معمولا توصیه می شود که بعد از 9 ماه، مجددا درخواست شود. اما باید قبل از درخواست مجدد، حتما نواقص پرونده به طور کامل برطرف شود. در غیر اینصورت مجددا درخواست ویزا ریجکت می شود.
در پایان باید گفت اخذ ویزای توریستی یونان برای ایرانیان در سال های اخیر به سادگی انجام نمی شود. دولت یونان با سخت گیری بیشتری نسبت به گذشته، روند اخذ ویزا برای ایرانیان را دشوارتر کرده است. بنابراین توصیه می شود برای آسان تر کردن روند درخواست ویزای خود، حتما از تجارب مشاوران و کارشناسان ویزا پلاس در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان ویزا پلاس با تکیه بر تجربه خود می توانند کیه مراحل اخد ویزای توریستی یونان را با دقت بیشتری انجام دهند و کلیه نکات مربوط به اخذ ویزا را با حساسیت بیشتری رعایت نمایند. این کار احتمال ریجکت شدن ویزا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت