مشاوره رایگان: 02122110460
دلایل ریجکتی ویزای یونان

درخواست ویزای یونان در برخی موارد با ریجکت مواجه می شود. در چنین مواردی اولین سوالی که برای فرد متقاضی مطرح می شود این است که دلایل ریجکتی ویزای یونان برای او چه بوده است؟ درخواست ویزای افراد به دلایل مختلفی رد می شود. این دلایل معمولا شامل نقص مدارک، اثبات نشدن تمکن مالی، مشخص نشدن هدف از بازدید، مشخص نشدن بازگشت فرد متقاضی به وطنش و پوشش نامناسب بیمه مسافرتی می شود. در اینجا قصد داریم با دلایل ریجکتی ویزای یونان و راه حل آن بیشتر آشنا شویم. اگر درخواست ویزای یونان شما رد شده است، خواندن این مقاله می تواند به شما کمک شایانی کند. با ما همراه باشید. 

نقص مدارک و ریجکت شدن ویزای یونان

شایع ترین علت رد شدن درخواست ویزای یونان مربوط به نقص مدارک می باشد. به منظور اخذ ویزا مدارک زیادی از فرد متقاضی دریافت می شود. در صورتی که هر کدام از مدارک ارسالی، ناقص باشد، درخواست ویزا ریجکت می شود. در صورتی که تمکن مالی فرد متقاضی برای افسر مصاحبه، آشکار نشود، درخواست ویزای تمکن مالی یونان رد می شود. به دلیل اینکه برای سفارت خانه یونان این گونه استنباط می کند که فرد متقاضی، بودجه کافی برای اقامت در این کشور را در اختیار ندارد و در طول سفر با مشکل مواجه می شود.

نقص مدارک و ریجکت شدن ویزای یونان

علاوه بر این محرز نبودن برگشت فرد متقاضی به کشور خود و عدم تعیین هدف از سفر نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. به دلیل جلوگیری از پناهندگی مهاجران، باید برای سفارت یونان اثبات شود که هدف متقاضی از سفر به یونان چیست. علاوه بر این سفارت باید اطمینان حاصل کند که فرد پس از اتمام سفر خود به کشورش باز می گردد. در غیر اینصورت حتما درخواست ویزا را ریجکت می کند. نکته مهم دیگر، پوشش بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی برای هر فرد مهاجر، الزامی بوده و در مواقع ضروری می تواند بسیار مفید واقع شود. به همین دلیل در صورتی که بیمه مسافرتی در نظر گرفته نشده باشد یا پوشش کافی نداشته باشد، سفارت یونان، ویزای درخواستی را رد می کند. 

راه حل نقص مدارک و ریجکت شدن ویزای یونان

تا اینجا با دلایل کلی ریجکت شدن ویزای یونان آشنا شدیم. اما در صورتی که ویزا ریجکت شده باشد، می توان با استفاده از راه حل هایی آن را برطرف کرد و مجددا روند درخواست ویزا را از سر گرفت. در ادامه با راه حل های نقص مدارک ریجکت شده یونان آشنا می شویم:

راه حل نقص مدارک و ریجکت شدن ویزای یونان

  • رفع مشکل نامشخص بودن هدف سفر

در صورتی که علت ریجکت شدن ویزای یونان، نامشخص بودن هدف سفر باشد، می توان با ارائه مدارکی از قبیل برنامه سفر، نامه پشتیبان و دعوتنامه مشکل را برطرف نمود. معمولا رفع این مشکل به آسانی انجام می شود. برای برطرف کردن آن در صورتی که قبلا برنامه سفر را ارائه کرده اید، بهتر است این بار اطلاعات خود را با شفافیت بیشتری بیان کنید و برنامه سفر خود را به طور دقیق تری نشان دهید. علاوه بر این در صورتی که از سوی فرد یا موسسه ای در یونان دعوتنامه داشته باشید، ارائه این دعوتنامه می تواند بسیار راهگشا باشد. با استفاده از یک نامه پشتیبان نیز می توان توضیح داد که در یونان قصد انجام چه کاری را داشته اید و با چه هدفی به این کشور قصد سفر داشته اید. 

  • برطرف کردن مشکلات مربوط به بیمه مسافرتی

در صورتی که بیمه مسافرتی پوشش مناسبی نداشته باشد، می توانید آن را به روز کنید و یا بیمه خود را از شرکت دیگری خریداری کنید. در نهایت مدارکی که اثبات می کند پوشش بیمه مسافرتی خود را تغییر داده اید را همراه با نامه اعتراض به سفارت ارسال کنید. 

نقص مدارک و ریجکت شدن ویزای یونان

  • نداشتن تمکن مالی مناسب

برای رفع چنین مشکلی می توانید صورت حساب های بانکی خود را ارائه دهید و و بودجه بیشتری برای آن لحاظ کنید. علاوه بر این می توان از نامه پشتیبانی نیز استفاده کرد. در این نامه باید نشان داد که شخص دیگری در یونان در طول اقامت فرد متقاضی می تواند به او کمک مالی نمایید. ارائه صورت حساب های بانکی فرد مورد نظر نیز در این خصوص کمک کننده می باشد.

  • رفع مشکل مشخص نبودن بازگشت فرد به کشور خود 

این مشکل جزء مشکلات بسیار شایع در رد شدن ویزای یونان می باشد. همان طور که قبلا نیز اشاره شد، سفارت یونان برای جلوگیری از پناهندگی مهاجران، به اثبات برگشت مسافر به کشور خود، بسیار اهمیت می دهد. از آنجا که در سال های اخیر افراد زیادی با هدف پناهند شده به این کشور سفر کرده اند، این کشور در این خصوص سختگیرانه تر عمل می کند. بنابراین در صورتی که این مورد برای سفارت یونان مشخص نشود، حتما ویزا را دیجکت می کند. اما در صورتی که ویزا به این دلیل ریچکت شده باشد هنوز می توان اقدامات موثری در این خصوص انجام داد. 

برای رفع این مشکل می توان یک قرارداد کارمندی از سوی کارفرما ارائه کرد و بر اساس آن نشان داد که پس از بازگشت از سفر باید به محل کار خود برگردید. همچنین می توان اسنادی ارائه کرد که در کشور خود صاحب خانه، تجارت هستید و اموالی دارید. ارائه گواهی ازدواج، شناسنامه فرزند و نشان دادن این که اعضای خانواده شما در کشور زندگی می کنند می تواند برای رفع این مشکل موثر باشد. 

اعتراض به ریجکتی ویزای یونان

اعتراض به ریجکتی ویزای یونان

به منظور اعتراض به ریجکتی ویزای یونان، می توان در مدت 60 روز پس از دریافت نتیجه درخواست ویزا، اعتراض خود را به سفارت یونان ارائه کرد. این نامه باید به زبان انگلیسی و یا به زبان یونانی باشد. در متن نامه باید به اطلاعات شخصی، تاریخ رد درخواست ویزا و دلیل رد درخواست اشاره شود. سپس در آن دلایلی که معتقدید رد درخواست ویزا، نادرست بوده است، ذکر شود. در نهایت نامه باید به امضای فرد متقاضی برسد. 

در پایان باید گفت، موسسه مهاجرتی ویزا پلاس در خصوص رفع ریجکتی ویزای یونان می تواند خدمات ارزنده ای را به افراد ارائه دهد. با مشاوره با کارشناسان ویزا پلاس می توانید مناسب ترین راه حل برای رفع ریجکتی ویزای یونان را پیدا کرده و نامه اعتراض به ریجکتی ویزای یونان را به طور اصولی تری به سفارت ارائه دهید.

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت