مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای تجاری اسپانیا؛ تمامی اطلاعات سفر کاری به اسپانیا در 2022

اگر شما نیز متقاضی دریافت ویزای تجاری اسپانیا باشید، قطعا با سوالات متعددی در این زمینه روبرو خواهید شد. ما در این مقاله از سری مقالات وب سایت تخصصی ویزا پلاس به صورت کامل در مورد مدارک مورد نیاز، هزینه ها و همچنین شرایط دریافت ویزای تجاری در اسپانیا صحبت خواهیم کرد. علاوه بر آن شما پس از مطالعه این مقاله در مورد مدت زمان لازم برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا نیز مطلع خواهید شد.

این مقاله برای کسانی که قصد همکاری با یک شرکت تجاری در اسپانیا را دارند کاملا مفید و کاربردی است. کسانی که جهت شرکت در انواع ورک شاپ ها و سمینارهای کاری به اسپانیا مسافرت می کنند نیز می توانند با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی به دست آورند. ویزای تجاری در اسپانیا جزو ویزا های کوتاه مدت است و شما با دریافت این ویزا می توانید اقامت ۹۰ روزه این کشور را به دست آورید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت ویزای تجاری اسپانیا و نحوه پیگیری جواب ویزا ما را همراهی کنید.

 

3 گام اصلی برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا

1. گام اول رزرو وقت سفارت

اگر شما نیز قصد دریافت ویزای تجاری کشور اسپانیا را دارید باید در مرحله اول و به عبارتی گام اول وقت سفارت اسپانیا را به صورت اینترنتی دریافت کنید. برای دریافت وقت سفارت باید به سایت BLS وارد شوید. در این سایت شما با یک ایمیل معتبر و شماره تلفن همراه که به نام خودتان است وقت سفارت را دریافت خواهید کرد. پس از وارد کردن شماره تلفن و ایمیل یک حساب کاربری در این سایت بسازید و در نهایت در تقویم، روزهای خالی سفارت را مشاهده کنید و یکی از روزها را انتخاب نمایید. امکان کنسل کردن وقت رزرو شده نیز وجود خواهد داشت. در نهایت برگه وقت رزرو خود را پرینت بگیرید یا آن را چاپ کنید.
3 گام اصلی برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا

2. گام دوم جمع آوری مدارک

مدارک عمومی و اختصاصی شما باید به صورت کامل جمع آوری شوند و همه به زبان اسپانیایی ترجمه شوند. البته مدارک شغلی شما که با زبان انگلیسی ارائه شده اند نیازی به ترجمه اسپانیایی ندارند، بلکه اصل مدرک به زبان انگلیسی کفایت می ‌کند. اما دیگران مدارک باید به صورت کامل و شفاف به زبان اسپانیایی ترجمه شوند. قبل از اینکه وقت سفارت را رزرو کنید حتما برای جمع‌ آوری مدارک و ترجمه آن ها اقدام نمایید.

زیرا در بسیاری از مواقع ترجمه مدارک بیش از ۲۰ روز زمان نیاز دارد و باید مهر دارالترجمه نیز به عنوان مهر تایید برروی آن ها بخورد. بنابراین در ابتدا مدارک خود را جمع آوری و ترجمه نموده و سپس وقت سفارت را دریافت کنید. مدارکی که شما برای دریافت ویزا باید ارائه کنید، شامل فرم درخواست ویزا، عکس پاسپورتی، پاسپورت امضا شده، اصل و ترجمه تمام صفحات شناسنامه، کپی صفحه اول، تمام پاسپورت ها و ویزا های قبلی، تمام مدارک شغلی، تمام مدارک مالی و مدارک اختصاصی دیگر همچون مدارک دال بر رزرو هتل در اسپانیا، بلیط رفت و برگشت هواپیما، بیمه مسافرتی و... هستند.

اصلی ترین مدرک برای ویزای تجاری اسپانیا ارائه دعوتنامه از شرکت یا کنگره کشور مقصد است. برای درخواست ویزا تجاری ارائه کپی دعوت نامه باید ارائه شود.

3. گام سوم روز مصاحبه

شما در روز مصاحبه باید تمام مدارک ترجمه شده خود را به شرکت بی ال اس سفارت اسپانیا برده و انگشت نگاری نیز در این شرکت انجام دهید. به خاطر داشته باشید که دریافت ویزای تجاری اسپانیا بدون ارائه دعوت ‌نامه معتبر از یک شرکت تجاری یا کنگره تجاری در اسپانیا امکان ‌پذیر نیست. همچنین تمامی مدارک شما باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند و پرینت رزرو وقت سفارت خود را نیز به همراه داشته باشید.
نحوه پیگیری جواب ویزای تجاری اسپانیا بعد از اقدام

نحوه پیگیری جواب ویزای تجاری اسپانیا بعد از اقدام

در صورتی که تمام مدارک شما تکمیل و بدون عیب و نقص باشند به احتمال زیاد ویزای شما پس از مدت زمان مشخص که حدود ۲۱ روز کاری است صادر خواهد شد. اما در برخی از موارد ممکن است که مدت زمان تایید ویزا بیش از ۲۱ روز به طول بیانجامد. اگر شما در روز مصاحبه شماره تلفن همراه خود را برای خدمات ارسال پیامک تایید کرده باشید در هنگام ارسال جواب ویزا پیامک اطلاع رسانی برای شما ارسال خواهد شد. علاوه بر آن شما می توانید از طریق سایت شرکت bls که ثبت نام اولیه را نیز در آن انجام داده اید وضعیت ویزای خود را پیگیری کنید. هنگامی که شما به سایت بی ال اس وارد شدید باید تاریخ تولد و شماره پاسپورت خود را وارد کنید تا از وضعیت ویزای خود اطلاع پیدا کنید. پس از وارد کردن شماره پاسپورت و تاریخ تولد، با یکی از این دو گزینه روبه رو می شوید:

1. گزینه ready for collection به معنی آماده بودن جواب ویزای شما است. با کلیک بر روی این گزینه شما وضعیت جواب را مشاهده خواهید نمود که ویزای شما تایید یا رد شده است. در صورتی که ویزای شما رد شده باشد می توانید ظرف مدت یک ماه اعتراض خود را ارسال نموده و مجدد منتظر پاسخ بمانید. بهتر است قبل از درخواست ویزا با یک مشاور کار بلد در این زمینه صحبت کنید تا در مورد چگونگی جمع آوری و اماده سازی مدارک شما را راهنمایی کند. در صورتی که مدارک شما تکمیل باشند ویزای شما نیز تایید می شود. کارشناسان ویزا پلاس در این زمینه آماده خدمت رسانی به افراد متقاضی ویزای تجاری اسپانیا هستند و در زمینه جمع آوری، ترجمه و ارائه مدرک افراد متقاضی را همراهی می نمایند تا این افراد بتوانند به راحتی و بدون ریجکت شدن و بدون اتلاف زمان اضافی ویزای خود را دریافت کنند.

2. گزینه process at mission به معنی معلق بودن درخواست شما در کنسولگری سفارت اسپانیا است. در صورتی که شما زودتر از ۲۱ روز به سایت مراجعه کنید قطعا با این گزینه روبرو خواهید شد. همچنین در برخی از پرونده‌ ها ممکن است که فرآیند قبول یا رد درخواست بیش از ۲۱ روز طول بکشد. بنابراین با مشاهده این گزینه باید مدت زمان بیشتری منتظر پاسخ باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان ویزا پلاس تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت