مشاوره رایگان: 02122110460
مهاجرت به آلمان از طریق مجارستان

یکی از کشور هایی که برای دریافت ویزای کشور آلمان مناسب است و امکان اقدام به اخذ ویزای آلمان از طریق آن کشور وجود دارد، مجارستان است. مسلماً افرادی که متقاضی دریافت ویزای کشور آلمان هستند و قصد دارند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند، از مشکلات گرفتن وقت سفارت آلمان با خبر هستند و می‌ دانند که گرفتن وقت سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در چند سال اخیر به یک پروسه زمان‌بر تبدیل شده است. متقاضیانی که دارای مدرک زبان و گواهی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، می توانند به راحتی و کمتر از یک ماه از سفارت آلمان وقت مصاحبه بگیرند. دانشجویان دکتری دوره دکترا نیز مشکلی برای دریافت وقت سفارت و اخذ ویزای تحصیلی آلمان ندارند. اگرچه هر گروه تحصیلی با توجه به شرایطی که دارند، در زمان های متفاوتی می توانند وقت مصاحبه با افسر سفارت آلمان را رزرو کنند؛ اما برخی از دانشجویانی که قصد دارند از ابتدا تحصیل خود را در کشور آلمان شروع کنند و یا مدرک زبان ندارند، ممکن است دو یا سه سال برای گرفتن وقت سفارت معطل شوند.

 مهاجرت به آلمان از طریق مجارستان

 بهتر است راجع به دلیل این مشکل که بر سر راه مهاجرت به آلمان وجود دارد، اندکی صحبت کنیم. در بیشتر کشور های اروپایی دانشجویان خارجی باید شهریه تحصیل خود را بپردازند؛ اما کشور آلمان شرایطی را فراهم کرده تا برخی از دانشجویان بتوانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. به همین خاطر طی سال های اخیر که قوانین مهاجرتی و تحصیلی در کشور آلمان آسان شده، بسیاری از دانشجویان ایرانی و خارجی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام نموده اند. همین امر موجب شده تا سفارت آلمان برای رسیدگی به درخواست های موجود، زمان نداشته باشد و دانشجویان متقاضیان دریافت ویزا ناچار شوند مدت های طولانی منتظر دریافت وقت مصاحبه باشند. اگرچه این مشکل ممکن است برای متقاضیان ناراحت‌کننده باشد و نتوانند طبق برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده برای ثبت ‌نام به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند مراجعه کنند، اما راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد. دانشجویان می توانند به یک کشور ثالث مهاجرت کنند و پس از اقامت کوتاه مدت در آن کشور (حداقل ۶ ماه) اقدام به دریافت ویزای کشور آلمان نمایند. به این صورت می ‌توانند در مدت زمان کمتری از ایران، موفق به دریافت وقت مصاحبه برای مهاجرت به آلمان شوند.

immigrating germany via hungary 2

 

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق مجارستان

کشور مجارستان به دلیل نزدیکی به ایران یکی از گزینه‌ های مناسب برای این کار است. اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آلمان در خاک مجارستان برای دانشجویان ایرانی دارای امتیازاتی است که به آن ها اشاره می ‌کنیم. افرادی که به دلیل مشکل وظیفه سربازی و معافیت تحصیلی ناچار هستند هر چه سریع ‌تر ویزا بگیرند و مهاجرت کنند، می توانند با دریافت ویزای توریستی به مجارستان مهاجرت کنند و پس از اقامت ۶ ماهه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنند. همانطور که اشاره کردیم افرادی که به خاطر نداشتن مدرک زبان یا فاصله ای که بین تحصیل آن ها افتاده و یا دارای معدل پایینی هستند، نسبت به افرادی که مدرک زبان دارند یا دانشجوی ارشد یا دکترا هستند، ناچارند مدت زمان طولانی ‌تری منتظر دریافت وقت سفارت باشند؛ اما می توانند از طریق از طریق مهاجرت به مجارستان به راحتی این مشکل را دور بزنند. امکان شرکت در کلاس آموزش زبان آلمانی در مدت اقامت مجارستان نیز وجود دارد. علاوه بر این به دلیل اینکه مجارستان عضو اتحادیه اروپا است امکان سفر به کشور های حوزه شنگن نیز در این مدت به راحتی محیا است. هزینه های زندگی در مجارستان بسیار مناسب است و شرایط آب و هوایی خوبی دارد .با توجه به تمام فاکتور هایی که عنوان شد، کشور مجارستان می تواند انتخاب مناسبی برای اقامت و دریافت ویزای تحصیلی آلمان باشد.

 مزایای مهاجرت به آلمان از طریق مجارستان  

آیا تنها از طریق مجارستان می توان برای مهاجرت به آلمان اقدام کرد؟

محدودیتی برای انتخاب کشور ثالث جهت مهاجرت به آلمان وجود ندارد و دانشجویان می توانند از طریق هر کشور دیگری برای مهاجرت اقدام کنند؛ اما قبل از انتخاب کشور ثالث بایستی به نکاتی مانند هزینه ‌های زندگی، شرایط آب و هوایی، نحوه برخورد افسر سفارت در کشور مربوطه، جغرافیا و فاصله کشور مقصد تا ایران و ... دقت داشته باشند. جهت دریافت مشاوره برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مهاجرت به این کشور از طریق یک کشور ثالث می توانید به وب سایت ویزا پلاس مراجعه کنید و سؤال های خودتان را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صفحه اختصاصی مربوط به کشور آلمان و شرایط دریافت ویزا و مهاجرت به آلمان از طریق مجارستان مراجعه کنید. شماره های تماس این مجموعه نیز در تمام روز های هفته پاسخ‌گوی هموطنان عزیز می باشند تا سؤالات خود را درباره مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی مطرح کنند و از مشاوره کارشناسان و وکلای مهاجرتی این مجموعه بهره ببرند.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت