مشاوره رایگان: 02122110460
شانس کارت آلمان

اگر به دنبال یک فرصت عالی برای مهاجرت به یک کشور اروپایی همچون آلمان هستید، شانس کارت آلمان همان فرصت است. کارت فرصت، یک قانون جدید مهاجرت در آلمان است که شرایط ویزا و اقامت کاری افراد را ساده‌تر از گذشته کرده است. اگر می‌خواهید از شرایط کارت فرصت آلمان و روند قانونی آن بیشتر بدانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید.

کارت فرصت؛ قانون جدید مهاجرت به آلمان

هوبرتوس هایل وزیر کار آلمان است. این فرد اولین کسی است که ایده کارت فرصت را برای بهبود مهاجرت افراد متخصص به آلمان ارائه کرده است. وی این قانون را به نام قانون کار جدید آلمان ارائه کرده است. اما آنچه شاید برای شما قابل توجه باشد، این است که طی این قانون مهاجرت به آلمان آسان‌تر خواهد شد.
همانطور که می‌دانید شهروندان اتحادیه اروپا امروز نیز می‌توانند به سادگی به آلمان مهاجرت کنند. بنابراین کارشناسان معتقدند هدف قانون کار جدید آلمان، ارائه فرصت مهاجرت به افرادی است که در این کشورها زندگی نمی‌کنند. کارت فرصت طراحی شده تا مهاجرت آسیایی‌ها و آفریقایی‌ها به آلمان را سامان دهی کند.

کارت فرصت؛ قانون جدید مهاجرت به آلمان
وزیر کار آلمان طی مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های مطرح این کشور اذعان کرد: «ما نیازمند مهاجران بیشتری هستیم. برای رسیدن به این هدف دولت ائتلافی در اواخر امسال قانون جدید مهاجرت را اعلام خواهد کرد. ما سیستم کارت شانس را به صورت شفاف به کار خواهیم گرفت تا انسان‌هایی که کشورمان به آن‌ها نیاز دارد به آلمان بیایند»
با این حال کارت فرصت نیز نیازمند ویژگی‌هایی است که باید داشته باشید. یکی از این ویژگی‌ها سن شماست که باید کمتر از ۳۵ سال باشد. به طور کلی آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که با بحران پیری جمعیت مواجه است.
هدف این قانون سامان دادن به افرادی است که برای کار به آلمان سفر می‌کنند. از این رو داشتن مدرک تحصیلی یا تخصصی به رسمیت شناخته شده در آلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در کنار همه این‌ها بهتر است آشنایی مقدماتی با زبان آلمانی داشته باشید تا بتوانید در مصاحبه‌ها شرکت کنید. توصیه کارشناسان ما این است که با داشتن حداقل سه سال سابقه کار در رشته مربوطه اقدام به دریافت کارت شانس کنید.
در طی سیستم کارت شانس آلمان به هر فرد براساس این معیارها و دیگر معیارهایی که این کشور برای افراد دارد، یک امتیاز دریافت می‌کند. طبیعی است که امتیاز بالاتر به معنی شانس اقامت بیشتر است. جالب است بدانید بالاترین امتیاز به کسانی داده خواهد شد که ثابت کنند یک دوره دانشگاهی یا فنی و حرفه‌ای را در آلمان با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.
آلمان یکی از آن کشورهایی است که ترجیح می‌دهد هزینه‌ای که برای آموزش در این کشور پرداخت شده است، دوباره به جیب مالیات دهندگان بازگردد. از این رو این کشور بیشتر ترجیح می‌دهد افرادی که در این کشور تحصیل کرده‌اند را به کار بگیرد. در این حالت افرادی که در آلمان تحصیل کرده‌اند و سپس به کشورهای خود بازگشته‌اند، طی این قانون سریعتر جذب می‌شوند.

محدودیت های شانس کارت آلمان

محدودیت های شانس کارت آلمان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره کارت فرصت آلمان باید بدانید، محدودیت زمانی این کارت است. تصور کنید یک کارفرمای آلمانی به شما درخواست کار داده است. شما با استفاده از کارت شانس می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید. مدت قرارداد شما شش ماه کاری است. اگر پس از شش ماه نتوانید مدارکی از شاغل شدن خود به اداره مهاجرت آلمان ارائه نکنید، باید به کشور خود بازگردید!
یکی دیگر از محدودیت‌هایی که برای این فرصت در نظر گرفته شده است، توان پرداخت هزینه‌های زندگی است. شما باید در ابتدا ثابت کنید می‌توانید از پس هزینه‌های شش ماه زندگی در آلمان بر بیایید. پس از آن است که این کارت برای شما صادر می‌شود. اما به یاد داشته باشید هر زمان ثابت شود شما از پس هزینه‌های خود برنمی آیید، دولت آلمان شما را به کشور خود باز می‌گرداند.
این همان قانون‌هایی است که برای ویزای کار در آلمان وجود دارد؛ اما با وجود شانس کارت آلمان این قوانین ساده‌تر شده‌اند. از سوی دیگر ممکن است این قانون بتواند زمان صدور ویزا را بسیار کاهش دهد. به طور معمول این روند در آلمان چندین ماه زمان می‌برد.
در حقیقت کشور آلمان نیز با توجه به نیازهای خود اقدام به ارائه تسهیلاتی برای مهاجرت کاری به این کشور کرده است. یکی از این تسهیلات، کارت شانس (شانسِن‌کارته) آلمان است.
کارت شانس آلمان یکی از بهترین فرصت‌ها را برای مهاجرت کاری به این کشور فراهم کرده است. اگر شما هم تمایل دارید درباره شانس کارت آلمان بیشتر بدانید، توصیه می‌شود با کارشناسان ما در ویزاپلاس تماس بگیرید. ما در زمینه مهاجرت به کشورهایی از جمله آلمان، آمریکا، کانادا، انگلستان، اسپانیا، پرتغال و… شما را راهنمایی می کنیم.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت