مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای آلمان با دعوتنامه

کشور آلمان یکی از پرقدرت ترین و قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد .در این کشور نرخ بیکاری درصد بسیار پایینی دارد. گفتنی است که دانشگاه‌‌های برتر آلمان شهریه پایینی دارند و حتی شمار بیشتری از این دانشگاه ها امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. علاوه بر مسئله تحصیل این کشور در سایر زمینه ها نیز امکانات خوبی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. همان‌طور که می‌دانید شهروندانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، برای سفر به کشور آلمان به ویزای آلمان نیاز دارند. برای سرعت بخشیدن به روند اخذ ویزای آلمان می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در موسسه ویزا پلاس در تماس باشید و یا حتی جلسه مشاوره رزرو نمایید. تیم متخصص ویزا پلاس خدمات گسترده ای را مانند مشاوره برای اخذ ویزا، مهاجرت به آلمان و اقامت در آن را ارائه می دهد. تیم ویزا پلاس تا انتهای کارتان شما را همراهی می کند و در هر مرحله به شما یاری می رساند. یک دسته بندی کلی که برای ویزای آلمان در نظر گرفته‌اند تقسیم ویزای آلمان به ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت است که فرد باید پس از شناخت اهداف خود از سفر به آلمان و همچنین بازه زمانی اقامت خود اقدام به هر کدام از انواع متعدد ویزای آلمان کند. اگر بخواهیم یک تفاوت کلی بین این دو ارائه دهیم باید بگویم که ویزای کوتاه مدت آلمان، شخص دارنده را حداکثر تا ۹۰ روز مجاز به ماندن در آلمان می کند، این در حالی است که ویزای بلند مدت آلمان برای آن دسته از اقامت هایی صادر می شود که بیش از ۹۰ روز به طول بیانجامد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص دعوتنامه آلمان، انواع دعوتنامه برای اخذ ویزای آلمان، مدارک لازم برای ویزای آلمان با دعوتنامه و هزینه ویزای آلمان با دعوتنامه توصیه می کنیم تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید پیشاپیش از همراهی شما کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم.

ویزای آلمان با دعوتنامه

دعوتنامه آلمان چیست؟

بدون شک بهترین راه اخذ ویزای آلمان اقدام با استفاده از دعوت نامه معتبر است. این دعوت نمی تواند از سویی یک نمایشگاه در آلمان و یا حتی یک دوست و اعضای خانواده ای باشد که ساکن آلمان هستند. متنی که در دعوت نامه مورد استفاده قرار می گیرد باید شامل اطلاعات ویژه ای باشد از جمله محل اقامت، تاریخ ورود به کشور آلمان و همچنین تاریخ خروج از آن و در نهایت اطلاعات شخص تقاضا کننده باشد. همواره به این نکته توجه داشته باشید که اگر شخص دعوت کننده قصد دارد تا از شما از جهت مالی حمایت و پشتیبانی کند باید حتماً در متن دعوتنامه نیز به این مسئله اشاره کند. به خاطر داشته باشید از آنجا که کشور آلمان شرایط مطلوب پناهندگی و حمایت از پناهندگان دارد، در اعطای ویزا سخت‌گیری‌های زیادی دارد و متاسفانه اگر فاقد شرایط خاصی برای اخذ ویزای این کشور باشید نمی توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. در ادامه چند نمونه از این شرایط خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که شامل تمکن مالی، گردش حساب، ارائه دعوت‌نامه قوی و تاریخچه سفری است. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم منظور از دعوتنامه قوی یک دعوت نامه است که از طرف یک نمایشگاه، یک شرکت و یا اعضای خانواده و دوستان باشد. در خصوص تمکن مالی باید بگوییم که به ازای هر نفر تمکن مالی برای ویزای آلمان حداقل ۲۰۰ میلیون تومان است. در صورتی‌که مقدار تمکن مالی شما کمتر از این مقدار باشد، ویزای آلمان برای شما صادر نخواهد شد و اگر در این زمینه درخواستی ارسال کرده باشید قاطعانه رد خواهد شد. گردش حساب را با مبالغ ورودی و خروجی به حساب اشتباه نگیرید، بلکه منظور از گردش حساب تعداد تراکنش های مالی حساب فرد متقاضی در طول سه ماه اخیر است که باید با نامه تمکن مالی سازگاری و همخوانی داشته باشد و در صورت عدم تطابق بین این دو ویزای آلمان فرد ریجکت خواهد شد.

دعوتنامه آلمان چیست؟

انواع دعوتنامه برای اخذ ویزای آلمان

اگر بخواهیم یک تعریف مختصر از دعوت نامه ارائه دهیم باید اشاره کنیم که یک نامه رسمی است که از سوی یک فرد برای اعضای خانواده، بستگان و یا دوستانش ارسال می شود. وجود یک دعوت نامه معتبر از طرف خانواده یا دوستان شما باعث تسریع و تسهیل ویزای آلمان می شود و با استفاده از آن شما دیگر هیچ‌گونه نیازی به ارائه سایر مدارک ندارید. همان‌طور که پیش اشاره کردیم کشور آلمان در راستای ارائه ویزا به افراد متقاضی بسیار سخت گیر است، اما وجود یک دعوتنامه می‌تواند کمک شایانی به روند دریافت ویزای فرد کند. این دعوتنامه انواع مختلفی دارد و طبیعتاً شرایط دریافت ویزا به کمک آنها نیز متفاوت خواهد بود. اگر دعوت نامه شما جزء دعوت نامه های رسمی برای سفر به آلمان نباشد هیچگونه نیازی به ثبت یا تایید آن نخواهید داشت عمده ترین کاربرد دعوت نامه های غیر رسمی معمولاً برای درخواست ویزا است. استفاده از این دعوت نامه ها زمینه ملاقات با بستگان و دوستان فرد متقاضی را فراهم می کند. غیر رسمی بودن دعوت نامه ها باعث نمی شود تا از درج اطلاعات صرف نظر کنید بلکه باز هم نیاز است که اطلاعات و مشخصات کامل فرد دعوت کننده کاملا عنوان شود. ضمن این‌که به یکسری اطلاعات جانبی مانند هدف از سفر، مدت زمان اقامت در کشور آلمان و ... نیز باید ذکر شود. توجه داشته باشید که دعوت نامه شما باید به زبان آلمانی باشد اما دست نویس بودن یا تایپی بودن آن هیچ‌گونه اهمیتی ندارد. فردی که نویسنده دعوت نامه است باید دعوت نامه را امضا کند اگر بخواهیم انواع دعوتنامه برای اخذ ویزای آلمان را نام ببریم باید اشاره کنیم که به ۶ دسته کلی به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • دعوت نامه های درمانی یا پزشکی
  • دعوتنامه های تحصیلی
  • دعوت نامه های نمایشگاهی
  • دعوتنامه های خانوادگی و شخصی
  • دعوتنامه های کاری و دعوت نامه های تجاری.
  • مدارک لازم برای ویزای آلمان با دعوتنامه

انواع دعوتنامه برای اخذ ویزای آلمان

مدارک لازم برای ویزای آلمان با دعوتنامه

اولین چراغی که با شنیدن دعوتنامه آلمان در ذهن شما روشن می شود، این است که دعوت نامه مطمئن ترین و سریع ترین راه برای دریافت ویزا است، اما فراموش نکنید که دعوتنامه ویزا شما را تضمین نمی‌کند و وجود آن تنها عملیات رسیدگی به پرونده شما را تسریع می بخشد. همواره به خاطر داشته باشید که ارائه تعهد نامه و دعوت نامه به معنای دریافت حتمی و قطعی ویزا نیست. شخصی که اقدام به دریافت ویزای آلمان با استفاده از دعوت نامه می کند مدارکی چون تمام مدارک شناسایی فرد و کپی از تمامی مدارک وی مانند پرینت حساب شخص و... را باید ارائه دهد. فرد دعوت کننده نیز باید شرایط خاصی داشته باشد تا بتواند اقدام به ارائه دعوت‌نامه کند. علاوه بر آن برای صدور دعوتنامه ملزم به ارائه مدارکی چون مدارک شناسایی شخص میهمان، مدارک شناسایی شخص میزبان و کپی از مدارک شناسایی شخصی میزبان و.. است. شخصی میزبان همچنین باید فرم صدور دعوتنامه آلمان را به عنوان یک تعهد نامه پر کند که اگر در متن دعوت نامه اعلام کند که تمامی هزینه های مربوط به اقامت میهمان خود را پرداخت می‌کند، در صورتی که شخص میهمان پس از اتمام اعتبار ویزایش کشور آلمان را ترک نکند، شخص میزبان باید هزینه های مربوط به دیپورت وی را بپردازد. همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم دعوتنامه برای اخذ ویزای آلمان انواع متعددی دارد که هر چه قدر رسمی تر باشد، برای فرد متقاضی به عنوان یک امتیاز محسوب می شود. تمامی افرادی که در آلمان ساکن هستند اعم از اقامت دائم یا موقت و همچنین دارندگان blue card می توانند برای خانواده و دوستان خود دعوتنامه آلمان ارسال نمایند.

مدارک لازم برای ویزای آلمان با دعوتنامه

هزینه ویزای آلمان با دعوتنامه

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد متقاضی این است که هزینه ویزای آلمان با دعوتنامه چقدر است؟ نکته ای که دانستن آن الزامی است این است که مهم نیست که فرد متقاضی دعوتنامه دارد یا خیر، به هرحال باید هزینه های مربوط به درخواست ویزا آلمان بپردازد، بنابراین بهتر است که مبلغ تعیین شده را به شکل دقیق و اندازه ای درست به همراه داشته باشید و فراموش نکنید که سفارت آلمان به هیچ وجه پول خرد یا سکه را قبول نمی کند، پس بهتر است از اسکناس ها برای پرداخت هزینه ها استفاده نمایید. جالب است بدانید که امکان پرداخت کارتی هزینه ها وجود ندارد. اگر دعوت نامه شما رسمی باشد و توسط مراکز معتبری ثبت شده باشد، شما می‌توانید با استفاده از همان دعوت نامه رسمی و معتبر یک ویزای چندین و چندساله بگیرید. برای این کار تنها کافی است که فرد میزبان یا همان فردی که از شما برای سفر به آلمان دعوت می کند به امور اتباع خارجی مراجعه کند و بازه زمانی اقامت شما را در کشور آلمان مثلاً بین ۱ الی ۳ سال اعلام کند. درخواست فرد دعوت کننده این موضوع در ویزای شما مطرح و ثبت می شود و شما می توانید مدت زمان بیشتری را در کشور آلمان بمانید. البته به شرطی که این موضوع هیچ گونه تداخل و یا عدم تطابق ای با قوانین داخلی کشور آلمان نداشته باشد. مسلما برای اخذ اقامت کشوری نظیر آلمان راه های بسیاری وجود دارد، اما هیچ یک ساده تر از اقدام به دریافت بلوکارت آلمان نیست. اگر نمی دانید حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان چقدر است، با مشاوران متخصص ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. مشاوران ویزا پلاس تمام اطلاعات لازم را به شما می دهند و شما را راهنمایی می کنند. علاوه بر این توجه داشته باشید که یکی از روش های سرمایه گذاری در آلمان را می توان ثبت شرکت به شمار آورد. برای کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت gmbh در آلمان با کارشناسان ویزاپلاس در تماس باشید، همچنین در صورتی که می خواهید بدانید که چگونه ویزای کار آلمان را بگیریم مطالب مربوط به ویزای کاری آلمان را در ویزاپلاس مطالعه کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ویزاپلاس تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت