مشاوره رایگان: 02122110460
ویزای همراه آلمان | شرایط اخذ ویزای همراه آلمان

آلمان یکی از کشور های موفق اقتصادی در اتحادیه اروپا است که دانشگاه ‌های معتبر بسیاری دارد. دانشجو های زیادی از سراسر دنیا علاقه دارند که در این کشور تحصیل کنند و از دانشگاه های معتبر آلمان فارغ‌التحصیل شوند، به همین خاطر جهت ادامه تحصیل اقدام به دریافت پذیرش دانشگاه های آلمان می نمایند. برخی از کشور ها به دانشجویان بین المللی اجازه می‌ دهند که اعضای درجه یک خانواده خود را به عنوان همراه با خود به کشور محل تحصیل ببرند. اصطلاحاً به این نوع ویزا ویزای همراه، ویزای الحاق یا ویزای پیوست خانواده می‌گویند. کشور آلمان نیز یکی از کشور های اروپایی است که شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان بین المللی برای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنند، اما دریافت ویزای همراه آلمان دارای شرایط خاصی است که باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه دانشجویی آلمان به وب سایت ویزا پلاس مراجعه کنید.

ویزای همراه آلمان | شرایط اخذ ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان چیست؟

ویزای همراه آلمان برای دانشجویان بین المللی که توانستند اجازه اقامت در آلمان را دریافت کنند، صادر می شود. دریافت ویزای همراه آلمان فرصتی است برای بستگان و خانواده درجه یک دانشجویان بین المللی تا در مدت زمان تحصیل بتوانند در کنارشان بمانند و شرایطی را فراهم کنند تا دغدغه های دانشجویان در حین تحصیل کمتر شود. ممکن است برخی از افراد که برای ادامه تحصیل به کشور آلمان سفر کنند، صاحب همسر و فرزند باشند، در این صورت نمی توانند همسر و فرزند خود را رها کنند تا برای ادامه تحصیل به آلمان بروند، اما با استفاده از این امکان و دریافت ویزای همراه آلمان به راحتی می توانند مدارک و شرایط مورد نیاز را فراهم کنند و اجازه ورود خانواده خود را نیز به کشور آلمان در زمان دانشجویی دریافت کنند. استفاده از شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان یکی از مزایای تحصیل در این کشور است.

ویزای همراه آلمان چیست؟

ویزای همراه آلمان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

دانشجویانی که وارد کشور آلمان می شوند و تقاضای دریافت ویزای همراه دانشجویی را می دهند، باید بدانند که برای اخذ ویزای همراه دانشجویی آلمان باید حداقل از سه ماه تا یک سال در این کشور بمانند تا بتوانند با ارائه مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه خود را ارائه کنند. البته فراهم کردن شرایط مناسب برای دریافت ویزای همراه آلمان کمی دشوار است. در ادامه به برخی از شرایط مهم برای دریافت ویزای همراه آلمان اشاره می کنیم.

  • دانشجو باید تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های مربوط به زندگی خود و خانواده اش را ارائه کند، در غیر اینصورت موفق به دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان نمی شود.
  • یکی دیگر از شرایطی که باید فراهم شود، ارائه مدارک مربوط به داشتن محل سکونت است. دانشجو باید مدارکی را ارائه کند تا نشان دهنده این باشد که او یک مکان برای زندگی خانواده خود دارد.
  • اگر دانشجو برای همسر خود درخواست ویزای همراه دهد، باید تاریخ ازدواج قبل از گرفتن ویزای دانشجویی فرد باشد. در غیر این صورت نمی تواند برای همسر خود ویزای همراه دریافت کند. یکی دیگر از مزایای دریافت ویزای همراه امکان پیدا کردن شغل برای همسر دانشجو است.
  • داشتن مدرک زبان یکی دیگر از شرایط مهم برای دریافت ویزای همراه آلمان است، چرا که افرادی که به این کشور سفر می کنند باید توانایی برقراری ارتباط با افراد جامعه را داشته باشند. البته مدرک زبان برای کودکان دانشجو که در سن ۱۶ تا ۱۸ سال هستند نیز مورد نیاز است. اگر فرزندان با ارائه مدارک ثابت کنند که می توانند به زبان آلمانی صحبت کنند، شرایط تحصیل رایگان در مدارس کشور آلمان را خواهند داشت.
  • دریافت ویزای همراه دانشجویی آلمان شرایط سنی دارد، یعنی دانشجو و همسر دانشجویان نباید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. میزان شرایط سنی برای فرزندان نیز کمتر از ۱۸ سال است. افراد نمی توانند برای فرزندان بالای ۱۸ ساله خود ویزای همراه دریافت کنند.
  • امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی برای والدین دانشجو تنها در صورتی امکان پذیر است که والدین سن بالایی داشته باشند و نیاز به مراقبت توسط دانشجو داشته باشند.
  • چنانچه دانشجو به مدت یکسال در آلمان باشد، می تواند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت کند.

ویزای همراه آلمان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ویزای همراه در حین تحصیل در آلمان

دانشجویانی که در کشور آلمان تحصیل می‌ کنند، پس از گذشت ۳ ماه می ‌توانند اقامت خود را دریافت کنند و در دانشگاه های کشور آلمان مشغول به تحصیل شوند. این افراد به منظور همراه کردن یکی از اعضای خانواده خود مانند همسر، فرزندان و یا والدین می ‌توانند به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کنند و درخواست ویزای همراه دانشجویی خود را ارائه کنند. با استفاده از این امکان می‌توانند اعضای خانواده خود را به آلمان دعوت کنند تا در طول مدت تحصیل در آلمان همراه او زندگی کنند.

ویزای همراه در حین تحصیل در آلمان

ویزای همراه در حین کار در آلمان

در حال حاضر امکان دریافت ویزای همراه در حین کار در آلمان برای مهاجران فراهم نشده است و نمی توانند در طول مدت زمان اقامت خود در آلمان درخواست ویزای همراه دهند، مگر این‌که این افراد دارای شغل بسیار مناسبی باشند و حقوق دریافتی آن ها تامین کننده هزینه های مربوط به زندگی خود و همراهشان باشد. تنها در این صورت است که افراد می ‌توانند پس از گذشت سه ماه، دریافت حقوق و همچنین با ارائه قرارداد کاری و فیش حقوقی مربوط به این سه ماه، برای دریافت ویزای پیوست یا همراه به اداره‌ مهاجرت مراجعه کنند.

ویزای همراه آلمان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

اپلای با همراه به صورت همزمان برای آلمان

در بسیاری از موارد امکان اپلای با همسر به صورت همزمان برای آلمان وجود ندارد و فرد تنها در صورتی می تواند برای همسر خود ویزای همراه درخواست دهد که در این کشور باشد و در خاک آلمان زندگی کند. تنها در این صورت است که می‌ تواند درخواست خود را برای ویزای همراه ارائه دهد. البته در بخش شرایط دریافت ویزای همراه آلمان نیز گفتیم، فرد مقیم آلمان باید مدرک مربوط به تمکن مالی برای تأمین زندگی خود و همسر را به اداره مهاجرت تحویل دهد. از آنجا که مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه ممکن ‌است از چند ماه تا چند سال طول بکشد، توصیه می شود از سه ماه قبل، نسبت به دریافت ویزا و مدارک سفر اقدام کنید.

اپلای با همراه به صورت همزمان برای آلمان

مدارک هزینه و زمان درخواست ویزای همراه آلمان

دریافت ویزای همراه آلمان سه مرحله دارد. ابتدا فرد باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه را آماده کند و از سفارت آلمان یک وقت برای مصاحبه بگیرد. در مرحله سوم نیز باید هزینه ‌های مربوط به دریافت ویزا و مصاحبه را پرداخت کند و منتظر جواب بماند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه آلمان شامل موارد زیر می شود. مدارک مورد نیاز برای همسر متفاوت است، به همین جهت مدارک مورد نیاز برای والدین، همسر و فرزندان را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه همسر دانشجو شامل موارد زیر است:

  • مدارک مربوط به ازدواج
  • گواهی تحصیلی همسر
  • مدارک هویتی همسر
  • گواهی های مربوط به پایان تحصیلات تکمیلی
  • مدارک زبان آلمانی
  • عکس های ازدواج که ثابت کننده ازدواج دو طرف باشد.

مدارک مربوط به ویزای همراه فرزندان وابسته شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و مدارک هویتی اثبات کننده رابطه فرزند با دانشجو
  • گواهی تحصیلی فرزند
  • سوابق مربوط به مهد کودک و مدرسه
  • مدارک مربوط به زبان آلمانی برای فرزندان ۱۶ تا ۱۸ ساله

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه برای والدین شامل موارد زیر است:

  • مدارک اثبات کننده رابطه بین والدین و دانشجو
  • گواهی ازدواج پدر و مادر
  • مدارک مربوط به پایان تحصیلات والدین
  • مدارک اثبات کننده اقامت والدین در کشور اصلی
  • گواهی تولد دانشجو

به منظور کسب اطلاعات دقیق در رابطه با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه آلمان به وب سایت ویزا پلاس مراجعه نمایید.

 

هزینه دریافت ویزای همراه آلمان

هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه آلمان برای افرادی که بالای ۱۸ سال دو برابر از کودکان است. مدت زمان انتظار برای مصاحبه و دریافت ویزای همراه آلمان از ۴ تا ۶ ماه متغیر است و ممکن است سه ماه طول بکشد تا ویزای همراه دانشجویی آلمان صادر شود. ویزا پلاس با انجام خدمات مربوط به دریافت ویزای کار آلمان، ویزای تحصیلی و همچنین ویزای همراه آلمان به مهاجران کمک می کند تا در زمان تحصیل و اشتغال بتوانند برای اعضای خانواده خود ویزای پیوست یا ویزای همراه دریافت کنند. تحصیل و اشتغال در آلمان می تواند راهی باشد برای رسیدن شما به آرزوهایتان، به همین جهت می توانید پس از مطالعه دقیق در رابطه با تحصیل در آلمان، هزینه های زندگی در آلمان و چگونگی دریافت ویزای همراه آلمان با مشاوران مجموعه ویزا پلاس تماس بگیرید و از راهنمایی ها و مشاوره های آن ها برای ارائه درخواست ویزای همراه در آلمان استفاده کنید. بسیاری از کشور ها هستند که اجازه ورود همراه دانشجو به کشور محل تحصیل یا محل اشتغال را نمی دهند، اما کشور آلمان جزء کشور هایی است که شرایط ساده ‌ای را برای اقامت خانواده دانشجو در این کشور فراهم کرده است، اما لازم به ذکر است که باید مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه دانشجو فراهم باشد. شما نیز اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و می خواهید اعضای خانواده خود را به عنوان همراه به این کشور دعوت کنید، می توانید قبل از انجام کارهای مهاجرت خود با کارشناسان مجموعه ویزا پلاس تماس حاصل فرمایید و به صورت رایگان از مشاوره و راهنمایی متخصصان این مجموعه بهره‌مند شوید. مسلما برای اخذ اقامت کشوری نظیر آلمان راه های بسیاری وجود دارد، اما هیچ یک ساده تر از اقدام به دریافت بلوکارت آلمان نیست. همچنین اگر نمی دانید حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان چقدر است، با مشاوران متخصص ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت