مشاوره رایگان: 02122110460
پیگیری درخواست ویزای آلمان

برای اخذ ویزای آلمان باید شرایط ویژه ای داشت. این کشور به دلیل داشتن شرایطی که برای پناهندگان و پناهجویان در نظر گرفته است متقاضیان زیادی برای اخذ ویزا دارد. از سویی با انجام سلسه مراتب مربوط به ویزا، متقاضیان باید بتوانند روال کار را پیگیری کنند. از جمله شرایطی که برای اخذ ویزای آلمان وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن تمکن مالی
  • گردش حساب بالا
  • ارائه دعوت نامه معتبر
  • سابقه سفر

اخذ ویزای آلمان به چند صورت انجام می گیرد. در واقع انواع ویزای آلمان به شرح زیر است:

  • ویزای توریستی

این نوع ویزا به سختی صادر می شود. برای اخذ ویزای توریستی شرایط مالی و گردش حساب اولویت محسوب می شوند. در صورت اخذ ویزای توریستی می توان در هر شش ماه، تا 90 روز در این کشور اقامت داشت.

  • ویزای تحصیلی

این نوع ویزا در صورتی صادر می شود که از سمت مراکز آموزشی معتبر، مدرسه و یا دانشگاه های این کشور دعوتنامه ارائه شود. مدت زمان این نوع ویزا تا زمان تحصیل است و بعد از دوره تحصیلی مدت آن به اتمام می رسد.

  • ویزای بیزینس

با ارائه دعوتنامه از سوی شرکت یا کارفرمای معتبر می توان اقدام به اخذ ویزای بیزینس نمود.

بعد از طی کردن مراحل لازم، جواب نهایی ویزا تا 21 روز کاری به متقاضی اعلام می شود. با مراجعه به سایت E-VISA  می توان از آخرین اطلاعات مربوط به ویزا مطلع شد. 

علاوه بر موارد ذکر شده شما می توانید ویزای کار در آلمان را بگیرید. برای دریافت اطلاعات درباره مدارک لازم برای ویزای کار آلمان، ویزای توریستی، تحصیلی و... با کارشناسان و مشاوران ویزا پلاس در تماس باشید. مسلما برای اخذ اقامت کشوری نظیر آلمان راه های بسیاری وجود دارد، اما هیچ یک ساده تر از اقدام به دریافت بلوکارت آلمان نیست، همچنین اگر نمی دانید حداقل حقوق برای بلوکارت آلمان چقدر است، با مشاوران متخصص ویزاپلاس تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

پیگیری درخواست ویزای آلمان

 پیگیری درخواست تذکره الکترونیکی

با الکترونیک شدن امور و انجام آن ها به صورت آنلاین گام مهمی در جهت فناوری های نوین برداشته شده است. دولت هایی که از این گزینه استفاده می کنند خدماتی در جهت رفاه حال متقاضیان انجام داده اند. اخذ تذکره الکتریکی به عنوان یکی از شاخه های حکومت الکترونیک در نظر گرفته می شود. تذکره به عنوان یک سند رسمی شناخته می شود که از آن برای احراز هویت اشخاص استفاده می کند. الکترونیکی شده تذکره می تواند از جعل شدن آن جلوگیری کند. با استفاده از تذکره الکترونیک می توان اسناد و مدارکی مانند سوابق تحصیلی، دارایی ها، سوابق و اسناد و معمولات صحی اشخاص به هم مربوط می شود. پیگیری درخواست تذکره در صورتی است که تمامی مدارک به درستی ارائه شده باشند و تمامی فیلدهای مربوط به  آن توسط متقاضی پر شوند. برای پیگیری درخواست های الکترونیک می توان با استفاده از داده هایی مانند کد رهگیری، شماره گذرنامه و ... اقدام نمود. پیگیری اطلاعات با هر کدام از بند های زیر قابل انجام است:

  • Track code
  • Birth date & Passport number
  • Email & passport

پیگیری درخواست با کد رهگیری

برای پیگیری درخواست صدور ویزا می توان با استفاده از کد رهگیری، شماره گذرنامه و ایمیل اقدام نمود. با مراجعه به سامانه روادید الکترونیکی می توان درخواست ویزا را پیگیری کرد. روش های پیگیری به سه روش زیر امکان پذیر است:

ایمیل: بعد از برگرداندن گذرنامه به متقاضی، اخبار مربوط به ویزا از طریق ایمیل برای او ارسال می شود.

پیام کوتاه: برای پیگیری دقیق تر، اطلاعات صدور ویزا به شماره تلفن افراد متقاضی پیامک می شود. امکان ارسال پیامک در زمان ارائه مدارک و پر کردن فرم های لازم توسط متقاضی درخواست می شود. خوشبختانه با الکترونیک شدن بسیاری از خدمات می توان به صورت آنلاین وضعیت درخواست ها را پیگیری نمود. 

کد رهگیری: برای پیگیری آنلاین وضعیت ویزا می توان از طریق سامانه های مرتبط اقدام نمود. با داشتن کد رهگیری می توان اطلاعات لازم را در صفحات شخصی وارد نمود و اطلاعات لازم را کسب کرد. پس از ثبت نام و پر کردن فرم های مربوط به صدور ویزا، اطلاعاتی به کاربر داده می شود که با استفاده از آن ها می تواند درخواست های خود را دنبال کند. 

 

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت