مشاوره رایگان: 02122110460
معایب ثبت شرکت در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که از بازار بسیار پر رونقی برخوردار بوده و شروع کسب و کار در این کشور، سودآوری خوبی برای افراد دارد. تمامی کسانی که هویت خارجی دارند نیز می توانند به منظور تاسیس کسب و کار خود در کشور آلمان اقدام نمایند. ثبت شرکت در آلمان مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به اقتصاد قوی کشور آلمان اشاره کرد. علاوه بر آن کشور آلمان جزو ۱۰ کشور اول مبتکر جهان است که راه اندازی کسب و کار در آن بسیار سودآور و مقرون به صرفه است. همچنین کشور آلمان جزو بهترین مقاصد تجاری در اتحادیه اروپا به شمار می آید. اما در کنار تمامی این مزیت ها، راه اندازی شرکت در آلمان معایبی نیز دارد که در ادامه مطلب، بیشتر و مفصل ‌تر در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

معایب ثبت شرکت در آلمان

چهار مورد از معایب ثبت شرکت در آلمان

  • وجود مراحل پیچیده و موانع زیاد: برخلاف تمام مزیت‌ هایی که ثبت شرکت در آلمان دارد، شما در هنگام شروع کسب و کار جدید خود با مراحل پیچیده و موانع بی ‌شماری روبرو خواهید بود. در واقع شما می بایست قبل از تاسیس شرکت خود ساختار مالیاتی و قوانین سخت این کشور را پشت سر بگذارید و پس از مراجعه به اتاق بازرگانی و سازمان‌ های مختلف تمامی مجوز ها را دریافت نموده و سپس نسبت به ثبت شرکت ها اقدام کنید. اخذ این مجوزها نیازمند مدارک و توانایی های زیادی است و شما می بایست تاییدیه های لازم را، از سازمان ‌ها و نهادهای مربوطه دریافت نمایید.

  • قوانین مالیاتی پیچیده: در کشور آلمان قوانین مالیاتی پیچیده ای وجود دارد که تمامی شرکت ها در این کشور می بایست مالیات را پرداخت کنند. البته نوع مالیات و مقدار آن بستگی به سود خالص شما و همچنین نوع تجارت شما دارد و علاوه بر آن، گردش مالی شرکت نیز در تعیین مقدار مالیات موثر است. در کشور آلمان ۱۴ نوع مالیات وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژه شرکت های خاص هستند. در هر صورت شرکت شما در هر نوعی که مشغول به فعالیت باشد، ملزم به پرداخت مالیات خواهد بود.

  • وجود تفاوت فرهنگی در کشور آلمان: در کشور ما تمامی کارهای اداره ها، شامل استثناهای خاص در موقعیت های مختلف می ‌شوند. این در صورتی است که کشور آلمان به هیچ عنوان این استثناها را قائل نمی‌ شود و شما با مردم آلمان که دارای روحیه جدی و رسمی هستند رو به رو خواهید شد. در این کشور هیچ نهادی استثنا برای شما قائل نمی شود و شما باید کاملا وقت شناس باشید و در تاریخ و زمان معین در جلسات خود حاضر شوید. علاوه بر آن شما نمی توانید در یک جلسه با وجود رابطه های عمیق و دوستانه به صورت غیررسمی صحبت کنید. تمامی جلسات و تمامی سمینارها باید به صورت کاملا رسمی برگزار شوند و وجود بحث های متفرقه در این جلسات اصلا معنایی ندارد.

  • اخذ ویزای همراه برای اقامت در آلمان کمی مشکل است: شما اگر قصد اقامت در آلمان را داشته باشید، می توانید ویزای کاری و به عبارتی ویزای اشتغال دریافت کنید. اما برای همراه کردن خانواده خود نیاز به اخذ ویزای همراه دارید. به منظور اینکه ویزای همراه دریافت کنید باید حتما استقلال مالی و تمکن مالی خود را به کشور مقصد ثابت کنید و همچنین تمامی مدارک مورد نیاز را از همراهان خود عرضه نمایید.

چهار مورد از معایب ثبت شرکت در آلمان

نکاتی درباره ثبت شرکت در آلمان

وجود عدم سوء پیشینه برای شما بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت کسانی که دارای سوء پیشینه هر چند جزئی در داخل کشور هستند، توان مهاجرت و ثبت شرکت در کشور آلمان را ندارند. همیشه شما باید در تجارت خود از مسائل شخصی از جمله سیاست و مذهب و نقطه نظرهای شخصی خود دوری کنید و مطابق با اصل تجارت خود به دور از هرگونه حاشیه صحبت کنید. این در صورتی است که در کشور ما در صورتی که بین کارکنان و کارمندان ارتباط دوستانه برقرار شود همیشه بحث ها به حاشیه رانده شده و صحبت کردن غیر رسمی در بین آن ها بسیار دیده می شود. بنابراین قبل از اینکه به کشور آلمان مهاجرت کنید و در آنجا کسب و کار جدید خود را راه اندازی کنید، باید حتما در مورد تفاوت‌ های فرهنگی آگاهی‌ های لازم را کسب کرده و خود را با آن کشور وفق دهید. اگر دچار سردرگمی هستید و نمی دانید چگونه باید کارهای مهاجرت به آلمان و یا ثبت شرکت در آلمان خود را انجام دهید و نیازمند راهنمایی های بیشتر هستید، می توانید با مشاوران ما در ویزا پلاس ارتباط بگیرید، همچنین برای کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت gmbh در آلمان با کارشناسان ویزاپلاس در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه

دانستی های مهاجرت